1403-02-05 14:36
118
0
89719
دانشجوی فلسطینی در گرگان:

فلسطین امانت خدا در دست مسلمانان است

دانشجوی فلسطینی گفت: فلسطین امانت خداست، باید از آن دفاع کنیم و اجازه ندهیم که به دست حقیرترین موجودات کودک‌کش بیفتد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، محمد منعم ظهر امروز در رویداد حضوری «انتفاضه هنری مظلومیت» که با رویکرد تولید زنده آثار هنری در حمایت از کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه در نمازخانه امام علی(ع) دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا از سال ۱۹۴۸ در فلسطین رخ داد و در این مدت فلسطینیان زیادی به شهادت رسیدند اما دنیا از آن بی‌خبر بود طوفان الاقصی باعث شد تا جهان جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را ببیند.

وی با اشاره به شمار شهدای فلسطینی قبل از هفتم اکتبر افزود: تعداد شهیدان فلسطینی قبل از هفتم اکتبر بیشتر بود، قبل از هفتم اکتبر بیش از ۹۴ درصد سرزمین مقدس را از دست دادیم، قبل از هفتم اکتبر ۷۵ سال است که اشغالگری و تجاوز در فلسطین وجود دارد.

*صهیونیست‌ها رویای تصاحب دنیا را داشتند

این دانشجوی فلسطینی با برشمردن جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قبل از هفتم اکتبر بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی شهید و مجروح و ۶ میلیون نفر آواره شدند در سال ۲۰۰۸ تعداد ۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۷ سال در محاصره نوار غزه قرار داشتند و کرانه باختری و مسجد الاقصی نیز در این مدت تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

منعم با اشاره به اینکه ۷ هزار آواره فلسطینی بیرون از سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند، توضیح داد: ما با دشمنی روبرو هستیم که هدف‌شان اشغال کردن سرزمین مقدس فلسطین است، آنها می‌خواستند مملکت یهود که رویای آنهاست را شکل دهند که بتوانند کره زمین را به کنترل خود درآورند.

وی گفت: خیلی افراد از ما می‌پرسند چرا انتفاضه کردید و طوفان الاقصی شکل گرفت، که باید بگویم ما بعد از طوفان الاقصی برای ۲۰۰ روز شاهد ادامه جنایت‌ها و کشتار ۷۵ ساله در فلسطین هستیم، جنگ و جنایت صهیونیست‌ها روند مستمری دارد.

* طوفان الاقصی چهره کثیف صهیونیست‌ها در جهان را برملا کرد

این دانشجوی فلسطینی تاکید کرد: مردم فلسطین در این ۲۰۰ روز جلوی چشم جهانیان، در جهانی که مدعی انسانیت است و دارای تشکیلات سازمان ملل و حقوق بشر و صلیب سرخ است بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند و صدایی از کسی شنیده نشد.

منعم ادامه داد:  ۳۴ جنازه فقط به بیمارستان‌ها منتقل شد و بیش از ۱۶ هزار انسان مفقود و زیر آوار خانه‌هایشان دفن شدند و پیکر آنها به بیمارستان‌های غزه و فلسطین منتقل نشد، ما راجع به ۵۰ هزار انسان که در مدت ۶ ماه به شهادت رسیدند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند صحبت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از هفتم اکتبر مردم جهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را دیدند، توضیح داد: ما به جهان چهره کثیف صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را نشان دادیم.

* طوفان الاقصی زنده بودن فلسطین را نشان داد

این دانشجوی فلسطینی گفت: با طوفان الاقصی نشان دادیم که هنوز مسئله فلسطین حل نشده است کشورهای عربی و حاکمان جنایتکار عرب رفتند به دنبال عادی‌سازی با اسرائیل تا موضوع فلسطین فراموش شود و راجع به خاورمیانه جدید حرف می‌زدند.

منعم گفت: با عملیات هفتم اکتبر و طوفان الاقصی به جهان نشان دادیم که فلسطین هنوز زنده است و مردم هر روز در شرایط سخت شهید می‌شوند و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل باید مسئله فلسطین را حل کنند و آنها اجازه ندارند نقشه جدیدی برای خاورمیانه بکشند.

وی با اشاره به اینکه فلسطین سرزمین مقدس همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است، افزود: به استناد قرآن، مذهب، دین و انسانیت و به عنوان یک فلسطینی وظیفه‌ام این است که از سرزمین مقدس حفاظت کنم و اجازه ندهم که این سرزمین فراموش شود.

*صدای مردم مظلوم فلسطین باشید

این دانشجوی فلسطینی گفت: فلسطین امانت خداست، باید از آن دفاع کنیم و اجازه ندهیم که به دست حقیرترین موجودات کودک‌کش بیفتد، ما هزاران انتفاضه داریم و همواره در حال مقاومت بوده و هستیم اما در هفتم اکتبر به گوش جهانیان رساندیم که همه صدای مردم مظلوم فلسطین باشید.

منعم برگزاری این رویداد فرهنگی هنری را به فال نیک گرفت و از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد و گفت: هنرمندان با زبان هنر، شعر، نقاشی و خوشنویسی باید صدای مظلومیت فلسطین را باشند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در جنگ رسانه‌ای تمام عیار قرار داریم، بیان کرد: حس شما به فلسطین باعث می‌شود که مردم فلسطین احساس تنهایی نکنند.

منعم بیان کرد: به نمایندگی از مردم کشورم از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم به زودی آزادی قدس و آزادی فلسطین را ببینید.

انتهای خبر

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.